Imaginari
IMAGINARI = att föreställa sig
 

Föreläsning: Hur tänka kring elever med autism?

Elever med autism har ett annorlunda sätt att tänka, samspela och bearbeta information. Detta gör att det går åt mycket energi under en skoldag. Till viss del gäller detta även för elever med ADHD.
För att kunna göra rätt anpassningar krävs förståelse och kunskap.
Under föreläsningen går vi igenom vanliga svårigheter och styrkor vid autism och några tips på hur man kan underlätta för dessa elever.

Välkommen att skicka en förfrågan!

Förslag på ämnen
  • Autism & ADD/ADHD
  • Egna erfarenheter
  • Föräldraskap
  • Skola
  • Perception
  • Stress & energi
  • Anpassningar & åtgärder
  • Bemötande & tydlighet
  • Exekutiva funktioner
  • Struktur & organisering
  • Känsla av Sammanhang
  • Missuppfattningar & fördomar
  • Styrkor & svårigheter
  • Stim & tics
  • Detaljseende/Central koherens
  • Kontextsvårigheter
  • Generaliseringsförmåga
  • Föreställningsförmåga
  • Kommunikation & språk
  • Socialt samspel & relationer
  • Rutiner & ritualer
  • Mentaliseringsförmåga
  • Motivation
  • Automatiseringsförmåga
  • Sömn
  • Matsituationer
  • Kläder
  • Hygien
  • Minnet
  • Lågaffektivt bemötande
  • Tydliggörande pedagogik
  • Kartläggning
  • Verktyg & hjälpmedel
  • Visuellt stöd
  • Kravanpassning
 
© 2023 Imaginari |   Om imaginari  |   Kontakt  |   Länkar  |   Cookies  |   GDPR